A beginning of a Wider Sight


ENG

My goal with this blog is: first of all, to help me get the will, the motivation and determination to travel to new places, meet new people, taste new foods and in a general way, broaden my vision of the world because I think that's my life's purpose (at least at the moment); and secondly, but of similar importance, to share with the readers of this blog my experiences and perceptions in order to inspire or just to influence them to do as I will or at least try to do.
The main subjects of this blog will be related to places that I travel to and visit, foods I taste, recipes I experiment, books I read that have enlarged my spectrum of the world. Or, in a simple way, things that contribute to my life's purpose be it on a physical, mental, sensorial or spiritual level.


PT

Eu irei começar a escrever neste blog com o intuito de: primeiro que tudo, ajudar-me a adquirir vontade, motivação e determinação para viajar, conhecer novas pessoas, sítios novos, comidas novas e de um modo geral expandir a minha visão actual, porque eu acho que é esse mesmo o meu propósito de vida ( pelo menos atual ); e de um segundo modo, mas de igual importância, partilhar com os leitores as minhas experiências e vivências para servir também possivelmente de inspiração ou apenas de influência à realização deste tipo de actividades e deste tipo de alargamento do espectro.
Os temas principais deste blog serão relacionados com locais que eu visito, comidas que eu provo, receitas que eu experimento, livros que eu leio que me alargaram os "horizontes"ou de uma forma mais ampla experiências que vivêncio que contribuem para esta expansão não só ao nível mental, físico e sensorial como também ao nível espiritual e etéreo.

4 comments: