Inspiration Inside an Animal


ENG
There is one animal in my house or more accurately in my backyard that inspires me everyday, and that animal is my dog, Botero.

Why does he inspire you?He's just a dog...  Indeed he's "just a dog" as much as we are "just humans" but he is an inspiration to me in my everyday life because he is a 11 years old Saint Bernard that has arthritis and for this reason he has a lot of difficulty to walk and to get up everyday. And you would think that with this disease would come symptoms like depression for not being able to play and run properly like every dog loves, but that isn't the case because he has a really strong personality that can be happy with little, even when life is taking the little out of him.
So, to end this post I can say that when I feel down, I sometimes look at my dog as an inspiration. If he can be happy with so little and can find the strength to get up every day, I can too since I luckily own more than him (I know that the minds of dogs and humans aren't equal) and unlike him I have the possibility and power to change what makes me upset, I just need the will (that comes more easily with the push of ... inspirations).


PT
Há um animal na minha casa, ou mais apuradamente, no meu quintal que me inspira todos os dias, e esse animal é o meu cão, o Botero.
Ele é só um cão...Porque é que te inspira? Pois, ele é "só um cão" tanto quanto nós somos "só humanos" e ele inspira-me porque é um São Bernardo com 11 anos que tem artrites nas patas traseiras e e por esta razão tem imensa dificuldade a andar e a levantar-se todos os dias. E, seria de esperar que, com esta doença virião sintomas como a depressão por não poder correr e brincar como qualquer cão ama, mas este não é o caso porque ele tem uma personalidade fortíssima e consegue contentar-se com pouco, mesmo quando esse pouco lhe está lentamente a ser tirado.
Deste modo, para terminar este post, eu posso dizer que quando me estou a sentir triste e a pensar que não tenho nada do que quero, olho para ele como uma inspiração. Se ele consegue ficar feliz com tão pouco e consegue ter forças para todos os dias se levantar, eu também consigo visto que felizmente tenho mais que ele (eu sei que a mente humana e a dos cães não é igual) e ao contrário dele eu tenho a possiblidade e poder para mudar o que me deixa chatiado, eu só preciso da vontade (que vem mais facilmente com um empurrão das ...inspirações).

No comments:

Post a Comment