Aikido


ENG
Today I'll be writing about Aikido, a Japanese martial art created by Morihei Ueshiba.
I practice this art for 2 years and 2 months now, and I'm writing today about it because Monday I've done the 2nd Kyu exam and I passed.
This martial art is not about attacking, it's about inducing an attack from your opponent and using his energy against him in the form of projections (nage-waza) or pin down techniques (katame-waza).
But I'll keep this post brief. I will talk about the influence of Aikido in me and the influence of my life in my Aikido.
For me, the practice of Aikido is about expressing your emotions without using strength or hurting your training partner. That being said I don't mean that when you practice Aikido you always have to be calm because you don't, you practice Aikido because you like it and because it makes you more calm during and after the practice. So I really hate when people that are training with you are always telling you to be calm, to relax, and when you look at them you just see a bag of repressed emotions, at work, at home and even at Aikido practice. If you are angry, practice faster to let go that energy; if you are excited do the same; and if you are sad practice you're breathing and practice being a uke (the one that receives the techniques), this are examples of forms to cope with your emotions and still practice Aikido that I found from my experience.
To end this post I just want to say that Aikido made my life better because I love to practice it, I love to have an hobby that you can practice at least three times a week and I love the friendships that come with this practice so I totally recommend Aikido as an hobby if you like martial arts and want to expand the way you look at the world.
Most times using forcing an emotion will do you no good, you need to accept your emotions in harmony in order for it to pass.

PT
Hoje eu vou escrever sobre o Aikido, uma arte marcial japonesa criada por Morihei Ueshiba.
Eu pratico essa arte à 2 anos e 2 meses, e estou a escrever agora sobre ela porque esta segunda-feira tive um exame para 2ºkyu e passei.
Esta arte marcial não se foca no ataque mas sim na defesa. O ataque do oponente é induzido e depois é utilizada a energia deste ataque contra ele na forma de projeções (nage-waza) ou imobilizações (katame-waza).
Mas vou manter este post breve. Irei escrever sobre a influência do Aikido em mim e na influência da vinha vida no meu Aikido.
Para mim, a prática de Aikido é sobre exprimir as emoções sem usar força ou aleijar o parceiro de treino. Dito isto, eu não quero dizer que temos de estar sempre calmos para praticar Aikido, isto não é preciso, pratica Aikido porque gosta e porque se sente mais calmo durante e depois desta prática. Portanto eu odeio quando alguém com quem eu estou a treinar me diz para eu estar calmo e relaxar quando eu olho para essa pessoa e tudo o que vejo é um saco de emoções reprimidas, no trabaho, em casa e no Aikido. Se te sentes irritado, exprime essa irritação num treino mais acelerado; se estás excitado faz o mesmo, se estás triste pratica exercícios de respiração e de ser uke (o que recebe as técnicas), estes são exemplos de formas de se lidar com as emoções e mesmo assim praticar Aikido, que eu descobri com a minha experiência.
Para terminar este post eu apenas quero dizer que  o Aikido fez com que a minha vida ficasse melhor porque eu adoro praticar e adoro ter um hobby que posso praticar pelo menos três vezes por semana e também adoro as amizades que surgiram desta prática. Portanto se gostas de artes marciais e queres expandir a tua perspetiva atual eu recomendo o Aikido.
A maioria das vezes forçar uma emoção não trará nada de bom, é necessário aceitares as tuas emoções em harmonia para que elas passem.

No comments:

Post a Comment